15 Eylül 2011 Perşembe

Kendi kaleminden...

Çok kıymetli dostlarım ve kardeşlerim;
Geçenlerde tesadüfen tanışmış olduğum ve tanışmaktan son derece memnun olduğum hayranlık duyduğum bir insandan bahsetmek istiyorum.

           Bu kişiyle tabi ki cezaevinde olduğum için kitaplar sayesinde tanıştım,bu kişi 20.yy’dan 21.yy onurunu,şanını,dürüstlüğünü,mertliğini bir kıymık kadar bile zedelemeden,dimdik geçmesini bilmiş bir idol.
  • 1960’ların gençlerin kahramanı
  • O,geçen yüzyılın en büyük başarılarına kendi imkanlarını kullanarak sahip olmuş adam gibi adamlardan
  • O,gençlerin bir Vietnam yetmez,2-3-4 Vietnam Ho,Ho,Ho,Ho Şi Minh... sloganının gür mü gür kaynağı
  • O yıllar yıllar boyunca adaletsizliğe,sömürüye haksızlığa isyanın canlı anıtı
  • Hiç bir askeri eğitim almadan, zaferleriyle generalliğe yükselen bir strateji dehası
  • O Fransızlara 2.Dünya Savaşı sonrasında,Amerikalılarada 200 yıllık şanlı tarihlerinde ilk ve en unutulmaz yenilgiyi tattıran efsane
  • O savaş alanlarında pes ettirdiği düşman orduları konutanlarının (Raoul Sola,William Wesrmoreland)bile önünde saygıylan eğildikleri centilmen

Haydi hep birlikte saygıyla ayağa kalkalım: O,General Nguyen Giap.
         20.yy’a damgasını vuran üç kişiye,hayran olduğunu söylüyor yazar. Mustafa Kemal Atatürk,Charles de Gaulleve,Nguyen Giap.
         Mustafa Kemal Atatürk ve General Charles de Gaulleve,çekirdekten askerdi,harp okullarında yetişmişlerdi. Giap ise,yukarıda belirttiğim gibi,savaşı savaşarak öğrendi. Çünkü kendi ifadesiyle;”Halk kurtuluş savaşı,askerliğin en iyi okuluydu.”
         Sıradışı,kimilerine göre çılgınlıktan başka birşey olmayan taktikleriyle emperyal gücü Vietnam’dan söküp attı. Önce  Fransa sonra ABD’yi hiçbir çatışmadan mağlup ayrılmadan, yani hiçbir yenilgi tatmadan.
        Askeri eğitim almadı ama keskin zekalı bir aydındı. Savaş alanlarında iki esin kaynağı vardı. 500 lerin Ricatıını kontrol eden Xenaphan ve 1.Dünya savaşı sırasında Osmanlıya karşı Arap isyanlarını örgütleyen Thomas Edward Lawrence.
Arabistanlı  Lawrence’ı şöyle anlatmış;
“Lawrence’ın savaş anılarını aktardığı Bilgeliğin Yedi Sütunu benim savaşlardaki kutsal kitabımdı. Onu hiçbir zaman yanımdan ayırmadım. Ve öğretilerini birebir uyguladım..

  • Savaşın cebir,biyoloji ve psikoloji boyutları vardır.
  • Çatışmaya girmeden önce düşmanlarınızlan aranızdaki askeri güç dengesinin hem fiziki,yani insan gücü,hemde silah faktörlerini kusursuz hesaplamanız gerekir.
  • Düşmanınızın azmini kırmak savaşın kader anıdır.
  • Halkın desteği,halk kurtuluş savaşının olmazsa olmaz koşuludur.

           Boyu  1.50 civarındaki bu apoletsiz general ,20.yy’ın 21.yy’a emanet ettiği bu “Kahraman” 20 gün önce 100.doğum gününü (25 ağustos 1911) kutladı. Ben doğum gününde tanıdığım bu kişiyi sevdiğim bir yazarın kelimelerini kullanarak anlattım umarım keyif almışsınızdır.
         Bu yazıyı okuyup Halkın Savaşı-Halkın Ordusu adlı yapıtı elinde olanlar varsa bu yapıtları bana ulaştırırlarsa çok minnettar olurum.
         Ben yazarın dediği gibi bir başka çağa yolculuk etmek için ben bu kitapları istiyorum. Çünkü artık halk kurtuluş savaşı yapacak koşullar yok. Savaşın yöntemi değişti,bu değişen yönteme “Hedge Fon” deniliyor. Yani uluslararası piyasalarda. Ve kahramana ihtiyaç duyulmuyor diyor yazar. Ancak bunu da Yüce Allah’ın belirleyeceğini düşünüp bu kadar önyargılı fikirede katılmıyor ve yazardan burda ayrılıyorum. Zaferler Yüce Allah’ındır. O,nasıl isterse öyle hayat bulur çünkü.

                                                                                                             
 “UMUDUN CESARETİDİR!YAŞAMAK”


Boğaç Kaan MURATHAN